czwartek, 13 października 2016

DORSIM - Krzem organiczny OrSi

Bardzo lubię kiedy produkty mają wszechstronne, uniwersalne zastosowanie. Rzadkością są suplementy diety, które można stosować nie tylko od wewnątrz, ale także zewnętrznie. Jednak w ostatnich tygodniach miałam okazję przetestować krzem organiczny OrSi od Dorsim w postaci żelu, którego zastosowanie i wielorakość zaskoczyła mnie niesamowicie. Przetestowałam go na wiele możliwości i opowiem Wam dzisiaj o jego działaniu.


 Krzem (Si) odgrywa bardzo ważną rolę dla ludzkiego organizmu. Zapotrzebowanie na ten pierwiastek wynosi około 20 mg na dobę. Niestety przetworzone jedzenie dostarcza nam zaledwie 3 mg krzemu na dobę, przez co około 90 proc. społeczeństwa cierpi z powodu niedoboru tego pierwiastka.
Krzem występuje w różnych ilościach we wszystkich tkankach ludzkiego organizmu.
W ludzkim organizmie krzem jest elementem utrzymującym jego zdrowie. Na bazie krzemu tworzone są chlorofil i hemoglobina, niezbędne do życia zarówno dla roślin, zwierząt jak i człowieka.
Krzem jako nośnik informacji, jest niezbędny do komunikacji mózgu z organizmem. Brak krzemu prowadzi do braku tej łączności i utraty kontroli nad funkcjami życiowymi, czyli choroby.


Jak widzicie krzem to niezbędny pierwiastek, na którego niedobór cierpi wiele osób. Warto zadbać o jego prawidłowy poziom w organizmie.

Krzem OrSi mam w postaci żelu (dostępny jest także w płynie), stosuje się go głównie zewnętrznie, jednak można go także przyjmować od wewnątrz. I tak też zaczęłam. Przezroczysty, dość gęsty, bezwonny żel ma neutralny jak dla mnie smak. Choć w zależności od dolegliwości może on mieć nawet ostry smak.
Początkowo zależało mi, aby wzmocnić włosy, które jak zawsze z początkiem jesieni wypadają w ogromnej ilości. Uznałam, że 'od wewnątrz' to najlepsza droga i nie myliłam się. Włosy co prawda wypadają, ale w znacząco mniejszej ilości.
Żel świetnie też wzmacnia paznokcie. Zawsze po zdjęciu lakieru hybrydowego wcierałam żel w paznokcie oraz skórki wokół nich. Zawsze pomiędzy każdym manicure robię 2-3 dni przerwy i ten czas poświęcam na odżywianie paznokci. Żel wcierałam przynajmniej 2-3 razy dziennie (w tym szczególnie na nic). Na efekty oczywiście musiałam zaczekać, ale teraz po około 5-6 tygodniach widzę ogromną różnicę w ich stanie. Są mocniejsze, wcale się nie łamią, nie kruszą, ani nie wyginają we wszystkie strony. Powróciły do normalności.
Żel ma także działanie przeciwzmarszczkowe - krzem powoduję odnowę włókien kolagenowych i powoduje ich odnowę. Odrobinę żelu najpierw nakładałam na twarz solo, jednak powodował on delikatne uczucie ściągnięcia i mocno napiętej skóry. Później mieszałam go z kremem i tu już było super. Skóra już po kilku aplikacjach stała się jędrniejsza, gładsza, przyjemniejsza w dotku, a jej kolor został ujednolicony. Jednak oprócz działania przeciwzmarszczkowego zależało mi też na wyleczeniu niedoskonałości, ponieważ krzem także tutaj miał działać i działa. Przyspiesza wygojenie drobnych wyprysków. Znacząco wpływa też na szybkość gojenia się ran (jednak nie mogą być one sączące).
Krzem w żelu polecany jest też przy leczeniu zmian łuszczycowych, czy zmian powstałych na tle alergicznym. Jednak pod tym względem nie miałam możliwości go przetestować.
Skupiłam się na jego kosmetycznym zastosowaniu, jednak jego główne i prawdopodobnie najlepsze zastosowanie jest przy urazach stawów (działa przeciwbólowo, zwiększa zakres ruchomości poprzez odbudowę chrząstki stawowej).  Jednak pod tym względem musieliby przetestować sportowcy i wypowiedzieć się o jego działaniu.

Nie odczułam żadnych nieprzyjemnych dolegliwości. Nie ma on też żadnych przeciwskazań, jedynie kobiety w ciąży powinny zasięgnąć opinii lekarza.

Pojemność: 70 g
Cena: 98 zł.
Dostępny m.in. w sklepie producenta: sklep.dorsim.pl

3 komentarze:

  1. ten w płynie chętnie wypróbowałabym na skalp. może krzem działałby podobnie jak siarka, która cudownie usuwa łuskę z głowy

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście biorę krzem organiczny od około 7 miesięcy i muszę przyznać, że czuję się lepiej. Jestem sceptycznie na stawiony do różnego rodzaju cudownych środków, ale krzem na mnie działa. Polecam.

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękuję! :)
Proszę o nie wklejanie linków do swoich blogów, komentarze z nimi nie zostaną opublikowane. To nie miejsce na reklamę.