sobota, 15 lutego 2014

Maseczka z płatków owsianych i drożdży (nawilżająca do cery trądzikowej i nie tylko)

Często robię sobie domowe maseczki, najczęściej z płatków owsianych lub z drożdży. Niedawno postanowiłam je połączyć... i to był strzał w 10! :)

Maseczka z płatków owsianych świetnie nawilża cerę, a przy tym delikatnie napina skórę, działa jak lifting.
Drożdże pomagają w walce z niespodziankami. Uspokajają wszelkie stany zapalne. Pomagają wysuszyć wypryski. Oczyszczają delikatnie cerę.

Zwykle robiłam 2 osobne maseczki, a od niedawna je łączę ;) Efekt świetny, ale o tym niżej....

Składniki:
1 łyżka zmielonych płatków owsianych (mogą być górskie)
gorące mleko lub woda (ok 4-5 łyżek)
1 g świeżych drożdży


Zmielone płatki zalewam gorącą wodą lub mlekiem, tak aby powstała dość gęsta papka.
Następnie dodaję około 1 grama świeżych drożdży.


Mieszamy i gdy tylko troszkę przestygnie nakładamy letnią papkę na twarz.


Maseczka nie wygląda zachęcająco. Ale za to mamy w 100% naturalną maseczkę, bez zbędnej chemii. W dodatku tanią, ze składników które często mamy w domu. Jej koszt to ok 20 groszy, a nawet nie ;)


Na twarzy trzymamy ją ok 15-20 minut. 
Troszkę źle się ją spłukuje (płatki przyklejają się do twarzy).
Ale warto się przemęczyć :)

Skóra po tej maseczce jest niezwykle gładka, jędrna, dobrze nawilżona i oczyszczona.
Pory widocznie zmniejszone. Cera rozjaśniona i promienna.
Stany zapalne i podrażnienia złagodzone.

A wszystko to za niecałe 20 groszy i w ok 20 minut.
Warto!!!

Robicie sobie czasami maseczki typowo 'spożywcze'? :) 

15 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy nie robiłam takiej spożywczej maseczki ale chyba najwyższy czas zacząć, ta wydaje się być ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale super! jeszcze nigdy nie robiłam sama maseczki! musze spróbowac ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już dawno nie robiłam sama maseczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. To muszę się w drożdże zaopatrzyć:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa maska, muszę kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. lubię takie domowe maseczki, ale jeszcze nie próbowałam takiego połączenia. Akurat mam i drożdże i płatki owsiane, więc koniecznie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z nieba mi spadasz z tym postem! Ostatnio moja cera reaguje na każdy zły składnik i nie mogę użyć żadnego typowego nawilżacza, bo od razu dwa nowe pryszcze się pojawiają. Spróbuję maseczki, mam nadzieję że pomoże utrzymać nawilżenie mojej twarzy, bo po kremie z kwasem bardzo tego potrzebuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrób! :) najlepiej na mleku ;)) powinna pomóc
      ja też się kwaszę i maseczka daje radę .. ;)

      Usuń
    2. to super :) Już wysłałam posłańca po składniki ;)

      Usuń
  8. O, z płatków owsianych to coś ciekawego ;-) gdyby ejscze tylko łatwiej sie zmywala ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa maseczka, ja zawsze kupuję gotowce. Sama jeszcze nigdy nie robiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie stosuję takich maseczek, ale widzę że mnie przekonałaś do jej zrobienia i przekonania się że naprawdę warto ją zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chociaz domowe podobno najlepsze, to mnie jednak nie chce sie zazwyczaj bawic w DIY :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Na pewno wspaniale działa. Ja musze wreszcie zrobic peeling płatkami owsianymi.

    OdpowiedzUsuń
  13. hmmm....ciekawa maseczka... tania i działa;)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękuję! :)
Proszę o nie wklejanie linków do swoich blogów, komentarze z nimi nie zostaną opublikowane. To nie miejsce na reklamę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...