sobota, 21 września 2013

Maseczka na zaskórniki (wągry) - na nos i brodę

Od kilku dni wdrażam w moją pielęgnację maseczki samodzielnie przygotowane w domu.
Od dawna chciałam wypróbować maseczkę na zaskórniki, wykonaną z żelatyny i mleka.. ale mając gotową (z The Face Shop) nie chciało mi się bawić... Niemniej... maseczkę zdenkowałam (po 2 latach :))  i pozostałam z niczym... więc wzięłam się do roboty... i muszę przyznać, że bardzo ją polubiłam.


Wymieszałam 2 łyżeczki gorącego mleka z 1 łyżeczką żelatyny.
Mleko podgrzałam w mikrofalówce. Jeśli nie chce się żelatyna rozpuścić, bądź pozostają grudki wsadzamy jeszcze na kilka sekund mieszankę do mikrofali. Chwilkę czekamy aż przestygnie i nakładamy na nos i brodę (śmierdzącą) maseczkę... Po ok 15-20 min ściągamy.

Przed maseczką dobrze jest wykonać parówkę, aby pory się pootwierały.
A już na pewno nie myjemy twarzy chłodną wodą przed... ;)

Cudów nie ma, tzn. wszystkiego się nie pozbędziemy, ale maseczka dobrze sobie radzi i polecam z czystym sercem wypróbować, tym bardziej, że składniki na pewno macie w domu.

Próbowałyście już robić tą maseczkę?
A może znacie jakieś fajne przepisy? Podzielcie się, chętnie potestuję ;))

32 komentarze:

  1. Z domowych sposobów próbowałam tylko peelingu z kawy, który jest rewelacyjny :) Maseczek na twarz nigdy nie robiłam :) Ale ta jest bardzo fajna i prosta do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na jednym z blogów już widziałam ten przepis i robiłam ją raz, jestem zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam i tak jak napisałaś: nie ma cudów ale efekty są:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Owszem. Trudno się nią nie zauroczyć. <3 popatrz tutaj http://www.sandiegozoo.org/pandacam/ :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawe czy na moje wstrętne zaskórniki by pomogła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj :) tylko najpierw krótka parówka na twarz ;) żeby je 'rozmiękczyć' i pory pootwierać ;)

      Usuń
  6. Ja używam naprzemiennie pasty zrobionej z sody wymieszanej z wodą oraz The Face Shop Volcanic Clay Blackhead Nose Pack :D Ostatnio przeczytałam też, że można sodę zastąpić proszkiem do pieczenia. Wypróbuję to jutro ~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z proszkiem nie próbowałam jeszcze ;)

      Usuń
  7. Kiedyś o niej czytałam, ale chyba jednak się na nią nie skusze.

    OdpowiedzUsuń
  8. znam to :) ja na zaskórniki stosuję tonik cytrynowy co jakiś czas

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie próbowałam, ale obawiam się tego smrodu :p miałam problem wytrzymać z żelatyną przy laminowaniu włosów :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zrobiłam sobie właśnie maczeczkę ale żelatyna mi sie taka zrobiła w grudki
      dlaczego krysia

      Usuń
    2. wystarczyło dać jeszcze na kilka sekund do mikrofali ;) żeby się rozpuściło..

      Usuń
  10. Zrobiłam, jakiś efekt jest, na pewno wygładzona skóra :) Ale śmierdzi to niemiłosiernie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciała bym wypróbować, ale mam pewne obawy... Wiec chciałam zapytać czy po tej maseczce np. na nosku nie odrastają (czarne) włosy .?

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. Na pewno ? Bo nie chciala bym byc pozniej zarosnieta ;)

      Usuń
    2. A czy można zamiast mleka dodać te 2 łyżeczki wody i normalne podgrzać na gazie ?

      Usuń
    3. nie zarośniesz hehe ;))

      hmm.. nie wiem czy z wodą tak samo wyjdzie, mleko jest troszkę tłuste i chyba dzięki temu maseczkę sie lepiej ściąga...
      spróbuj i przetrzyj szlaki ;)))

      podgrzej wodę normalnie na gazie i jak będzie gorąca dodaj żelatynę, jak będą grudki to na małym gazie wstaw i mieszaj ;) aż się rozpuści

      Usuń
  13. Właśnie ściągnęłam maseczkę. Żadnych efektów. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uu szkoda... a parówkę przed.. zrobiłaś? albo chociaż w ciepłej wodzie umyłaś twarz..? żeby pory się pootwierały... bo jak nie to się nie dziwię, że efektów brak

      Usuń
    2. A co do tej parówki... to jak ja zrobić? W formie takiej jak inhalacja czy jak ?

      Usuń
    3. tak :)
      tak jak inhalację
      a wersji dla leniwych, umyć twarz w ciepłej wodzie i jeszcze chwilkę potrzymać na nosie wacik zamoczony w bardzo ciepłej wodzie (ale nie gorącej!)

      Usuń
    4. A ile czasu robic ta inhalacje??

      Usuń
  14. Na smród szczypta kawy rozpuszczalnej. powinno pomóc :)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękuję! :)
Proszę o nie wklejanie linków do swoich blogów, komentarze z nimi nie zostaną opublikowane. To nie miejsce na reklamę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...