sobota, 2 lutego 2013

Niekosmetycznie: Relaks z kawą i książką 'Sztywniak. Osobliwe życie nieboszczyków' :)

hej Piękne ;)
dziś luźno, bez recenzji ;)
Brutalnie mnie zbudzono o 8, choć planowałam wstać najwcześniej o 10 ...  Ale nie ma tego złego... posprzątałam w kosmetykach, zrobiłam przy okazji małe, domowe SPA (maseczki, peelingi ... manicure). Upichciłam makaronową sałatkę (wielbię je ostatnimi czasy!).
I zasiadłam z kawą i ulubioną książką - Mary Roach "Sztywniak. Osobliwe życie nieboszczyków"
Dla wielu pewnie obrzydliwą, ale to w 100% moje klimaty ;))
Czytam ją po raz trzeci ... ;)


Spis treści:
Opis:


Co dzieje się z ludzkimi ciałami po śmierci? Sztywniak to książka o czasami dziwacznych, często szokujących, ale niezmiennie fascynujących wyczynach zwłok.
Mary Roach zdecydowała się opisać - z niebywałym poczuciem humoru, ale nie przekraczając granic dobrego smaku - pośmiertne przygody naszych ciał, które są wykorzystywane do różnych eksperymentów i badań. Odwiedza krematoria, zakłady pogrzebowe, kostnice i najdziwniejsze laboratoria, by odkryć przed nami najciekawsze formy spędzania „wolnego czasu” po śmierci. Można na przykład dać się pokroić na potrzeby zajęć z anatomii, można testować wytrzymałość samochodów w wypadkach albo poddać się leniwemu rozkładowi użyźniającemu rośliny ogrodowe, a w bardziej egzotycznych miejscach globu można nawet pozwolić się zjeść lub zażyć w celach leczniczych. To książka, która umożliwi wam dokonanie najlepszych planów na zbliżającą się wieczność. ”Zwłoki to nasi superbohaterowie: niestraszny im ogień, potrafią znieść upadki z wysokich budynków i czołowe zderzenia ze ścianą. Można do nich strzelać, przejechać im po nogach motorówką - to ich nie rusza. (...) To jak mieć na usługach Supermana - byłoby strasznym marnotrawstwem rezygnować z jego potencjału i nie wykorzystywać go do rozwoju ludzkości.”z Wprowadzenia Zdumiewająco pełna życia książka. „The New Yorker”
 Martwe ciała jeszcze nigdy nie były tak fascynujące. „Express-News”

 

Bardzo lubię książki 'na faktach', bez zbędnej fikcji, popularno-naukowe.
Od Mary Roach nie spodobała mi się tylko jedna "Duch.Nauka na tropie życia pozagrobowego", ale może miałam zbyt duże oczekiwania co do samych duchów... ;)?

Książka wyszła chyba ze 2 lata temu, także to żadna nowość...
Ciekawa jestem czy któraś z Was ją czytała? Bądź zamierza ;)
A może znacie ciekawe książki o podobnej tematyce, polećcie mi coś proszę w tych klimatach :)
Widziałam ostatnio w zapowiedziach książkę: "Dowód. Prawdziwa historia neurochirurga, który przekroczył granicę śmierci i odkrył Niebo" Ebena Alexandra i przyznaję, że jestem bardzo jej ciekawa. Ale premiera dopiero w marcu...

 Miłego dnia
Alieneczka

36 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. tak wiem... ;))) dziwna jestem hehehe

      Usuń
  2. też lubię takie klimaty w książkach :-)
    ta książka jest na mojej liście do przeczytania...
    sałatka wygląda zachęcająco

    OdpowiedzUsuń
  3. nie lubie takich klimatow, pozniej moj mozg nie daje mi spokoju ... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jest taka straszna ;) ale dość specyficzna ;)
      ja lubię takie klimaty, poza tym wielbię horrory :D

      Usuń
  4. Widzę, że mamy podobny gust książkowy :)choć ta książka jest mi obca to uwielbiam takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Baaardzo interesujące zestawienie, kreatywna jesteś;*:*

    A sałatka,,, ehh jesteśmy źli na Ciebie, bo ślinka już tak cieknie:D:D;D;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubię takiej tematyki, ale to jest związane z pewnymi okolicznościami dlatego też od lat jestem zwolenniczką kremacji. Wolę nie zgłębiać tego tematu bardziej niż miałam okazję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też lubię książki oparte na faktach. A temat śmierci jest 'fascynujący', choć sama nie chcę jej doświadczyć w żaden możliwy sposób. Jeśli ją gdzieś znajdę to przeczytam. Czekam na kolejne propozycje:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hahaha no tak, w sam raz nieboszczyki z sałatką :D hehe:)
    Ale wygląda pysznie ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sałatkę jadłam przed... relaksem z książką :D

      Usuń
  9. Salatka wyglada smakowicie, mysle, ze zaraz zrobie sobie tortellini w ramach obiadu (a sniadanie dopiero zjadlam!).

    Ksiazka brzmi mega i to moj must-have, bo ja uwielbiam takie ksiazki :D (niestety XD)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tortellini dawno nie jadłam, muszę nadrobić ;))

      a książkę polecam :) spodoba Ci się :)

      Usuń
  10. Książka zapowiada się intrygująco... :D chciałabym przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. z chęcią bym poczytała tę książkę, mnie takie tematy nie brzydzą :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja uwielbiam zestaw mój Kindel 4 + kawusia = RELAKS :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja siostra czytała tą książkę, ze względu na swoje dość medyczne zainteresowania i opowiadała mi parę fragmentów. Wydaje się ciekawa, chyba kiedyś zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Raczej nie moje klimaty książkowe:)

    OdpowiedzUsuń
  15. to samo pomyslalam, o opisie ksiazki fundujesz porcje salatki ;D
    ale powiem szczerze, ze mam ochote przeczytac wreszcie cos innego niz Greya czy inne ksiazki ktorymi zachwyca sie 90% internautow ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no przekroczyłam granice dobrego smaku ;)
      Greya też czytałam, a właściwie czytam... ;)

      Usuń
  16. Ja też muszę wziąć się za porządki, bo kurz niedługo mnie zasypie... eh.
    A książka naprawdę jest świetna! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Odpowiedzi
    1. ... świetną książkę! :))
      sama prawda, nic strasznego ;)

      Usuń
  18. Ja ostatnio też coś z dreszczykiem czytuje :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Słyszałam o tej książce, chciałam ją naewt kupić mojemu narzeczonemu - lekarzowi ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lekarza to chyba niewiele faktów z książki zaskoczy ;)
      ale niektóre rozdziały na pewno by zaciekawiły ;)

      Usuń
  20. u mnie jeszcze sesja poprawkowa, a tez bym chetnie sobie tak posiedziala przy ulubionej ksiazce ;(

    OdpowiedzUsuń
  21. Muszę w końcu przeczytać tą książkę, już parę razy miałam wziąć się za nią, a zawsze zapominam ją wypożyczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdjęcie na okładce powala!

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękuję! :)
Proszę o nie wklejanie linków do swoich blogów, komentarze z nimi nie zostaną opublikowane. To nie miejsce na reklamę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...