sobota, 1 września 2012

Domowe maseczki do cery trądzikowej za mniej niż 50 groszy

hej Piękne
dziś podam przepisy na dwie maseczki do cery trądzikowej ze składników, które najczęściej mamy w domu, kosztujące nie więcej niż 50gr ;) a nawet mniej....

Maseczka ze sody oczyszczonej i wody mineralnej:
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
1,5 łyżeczki  wody mineralnej


 Mieszamy sodę z wodą..

 i nakładamy maseczkę na umytą delikatnym żelem/mydłem twarz - na ok. 10min. Po czym spłukujemy ciepłą wodą.
Dobrze oczyszcza i delikatnie peelinguje twarz.
Można ją też używać tylko na nos - świetna na wągry!!! (z 1/3 w/w proporcji).
Łagodna. Można ją używać 2-3 razy w tygodniu.

(zamiast wody mineralnej można użyć zwykłej, kranówki, ale przegotowanej!!)


drugą maseczkę, którą bardzo lubię i jest bardzo skuteczna to:

Maseczka z drożdży i cytryny (lub z mleka):
potrzebujemy:
ok 1dkg drożdży
kilka kropel cytryny (lub kilka kropel mleka)
 Kruszymy odrobinę drożdży, następnie wciskamy kilka kropel cytryny
dokładnie mieszamy
i maseczkę o konsystencji gęstej śmietany nakładamy na twarz na ok 10-15min
Drożdże z cytryną używamy jeśli chcemy rozjaśnić plamy po wypryskach i zapobiec wypryskom - działa naprawdę świetnie!!!!
Jeżeli mamy jakieś świeże wypryski bądź zadrapania lepiej zamiast cytryny użyć mleka - nie będzie szczypało ;)

Obie maseczki uwielbiam za ich działanie.
Składniki zawsze mam w domu, w dodatku koszt takich maseczek to kilka groszy.
Robicie sobie takie domowe maseczki? Może zdradzicie swoje przepisy... chętnie poznam i spróbuję na sobie ;))

pozdrawiam
Alieneczka

36 komentarzy:

  1. kiedyś robiłam samodzielnie plastry z żelatyny na oczyszczanie porów na nosie, ale się nie sprawdziły i teraz rzadko kiedy porywam się na robienie domowych specyfików ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a planowałam ją robić, tylko dopóki mam swoją maseczkę na nos gotową to coś zebrać się nie mogę...

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe ;) Sama wypróbuję , choć nie mam trądzikowej cery ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja typowo trądzikowej też nie mam, ale często coś mi wyskoczy :D
      ale małe oczyszczenie przyda się każdej cerze
      jak i rozjaśnienie różnych przebarwień :)

      Usuń
  3. Drożdże mam, cytrynę mam, chyba zrobię :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. super! uwielbiam takie posty! :)
    zawsze jakaś alternatywa dla droższych, a nie zawsze skutecznych maseczek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      ... i jeszcze 'zdrowsze' bo bez chemii ;))

      Usuń
  5. mam ponad 800 zdjęć, i większość z nich przed publikacją była zmniejszana na 1600x1200, więc większość przyzwoita.
    Nie ogarnę tego by jeszcze bardziej zmniejszać (az boję się pomyśleć o jakości) i dodawać na nowo ;o

    OdpowiedzUsuń
  6. Hm, osobiście nie robiłam nigdy swoich maseczek, zawsze korzystałam z tych gotowych w sklepach. Nadal mam lekko trądzikową cerę więc na pewno wykorzystam te maseczki jak przyjdzie czas na moje domowe SPA :)
    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
  7. o jaaaacież, zeświruję. ;x
    no nic, dzięki śliczne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam obie, ale niestety tak średnio na mnie działają :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oooo, ciekawy sposob na domowa i łatwa maseczke :)) Spróbuje z pewnoscia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapomniałaś o maseczce aspirynowej :p lubie wszystkie, ale wolę 'bardziej agresywne' maseczki, np. glinkowa z dermaglinu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o aspirynowej tylko czytałam ;) ale spróbuję ;)
      a póki co podałam tylko te wypróbowane ;D

      Usuń
  11. Znam tą maseczkę drożdżową. Kiedyś ją robiłam.
    Ja to leniuszek jestem i sięgam po gotowe maseczki:P

    OdpowiedzUsuń
  12. wiesz co, chyba skorzystam z Twoich przepisów ;) ale nie na sobie, tylko na moim ukochanym ;) ostatnio miał wysyp nieprzyjaciół i przydałoby się rozjaśnić ślady po nich. dzięki za pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a proszę :) mam nadzieję, że pomoże :) powinno .. u mnie fajnie rozjaśnia i to już po jednym użyciu widać efekty

      Usuń
  13. Ja powiem szczerze, że nigdy nie nakładałam na twarz żadnej maseczki zwłaszcza tych domowych :) Jest tyle ciekawych przepisów, Ty też podajesz swoje, muszę w końcu wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to chyba zazdroszczę mimo wszystko ;) widocznie skóra się nie 'upomina' ;)
      spróbuj, choćby z jakimiś owocowymi, jeśli nie masz dużych problemów z cerą :D tak na poprawę humoru :D

      Usuń
  14. No muszę koniecznie czegoś spróbować :P P.S. Kocham Twoje pazurki! :) Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wodę z sodą wypróbuje na nochalu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja uwielbiam peeling z sody, mieszam z żelem do mycia twarzy, bardzo skuteczny i jednocześnie łagodny:). Drożdzową robiłam bardzo dawno temu i zawsze byłam zadowolona, muszę do niej wrócić!

    OdpowiedzUsuń
  17. wow świtne ,muszę obie wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  18. I nie potrzeba wydawać kilku złotych na maseczki..
    Kiedyś używałam drożdżowej z ziaji, teraz.. zaoszczędzam na inne kosmetyki ;D

    OdpowiedzUsuń
  19. Zaciekawiła mnie maseczka z sody, nigdy takiej nie używałam. Muszę koniecznie wypróbować, bo niestety ostatnio wągry mnie pożerają :/

    OdpowiedzUsuń
  20. maseczkę z sody już dawno wypróbowałam i jest świetna! Kiedy wyskoczy mi niespodzianka, stosuję ją punktowo na noc, a z rana wyprysk jest o wiele mniejszy ;)) ale drożdży z cytryną nie próbowałam, zawsze łączyłam z mlekiem bądź wodą ;) ale na pewno spróbuję bo wydaje mi się, że ma lepsze działanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super !
    Na pewno wypróbuję obie ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Moja przygoda z cerą trądzikową jest długa rok temu sie z nim mocno zmagalam teraz znow na jesien cos zaczyna wylazic , tej maseczki jeszcze nie probowalam - z sodą :)
    Pozdrawiam i jak masz ochote zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam tylko jeden maly problem... w Niemczech drozdzy nigdy nie widzialam w kostce, tylko w proszku :/ Musze poszukac bo walke z przebarwieniami tocze juz od roku i w dalszym ciagu mam masakre na twarzy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na przebarwienia to działa tu cytryna a nie same drożdże
      dodaj kilka kropel do innej maseczki, z płatków owsianych itp. ;)

      Usuń
  24. Dzięki za fajne pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajne maseczki :) Słyszałam, że połączenie cytryny i awokado też jest super :)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękuję! :)
Proszę o nie wklejanie linków do swoich blogów, komentarze z nimi nie zostaną opublikowane. To nie miejsce na reklamę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...